~Pembaca Setia~

*~Dari Lubuk Hati Penulis~*

Assalammualaikum semua!

blog ini AK hasilkan untuk mencoret karya-karya yang lahir dari hati AK khas untuk tatapan umum. AK masih bertatih dalam dunia penulisan ini, segala kelemahan AK harap dimaafkan. harap segala karya ini tidak akan ditiru dan diubah hakcipta kerana tolonglah hargai penat lelah dan jerih payah AK dalam menghasilkan karya-karya ini.

Pembaca semua sangat-sangat dialukan untuk memberi sebarang komen dan pandangan yang menbina. Diharap dengan adanya blog ini dapatlah kita berkongsi pendapat seterusnya membantu AK memperbaiki diri dalam arena penulisan ini...dan tolong doakan semoga impian AK untuk membukukan karya dan novel AK akan terlaksana... InsyaAllah... amin...
Terima kasih...

Penuh rasa Cinta,

~Aliesha Kirana~

Tuesday, September 7, 2010

Buku Yang Wajib Ada Pada Penulis!

Salam..

macam AK ckp semalam.. AK nak perkenalkan satu ruangan baru.. sebenarnya dua ruangan baru, hihihihhi... tp buat masa ni biar AK siarkan satu ruangan dulu..hihih...

Ok, ruangan ni diberi nama Bacaanku ... ok, ini ialah ruangan utk AK share segala mende yg AK baca dan artikel yg memberi inspirasi pada penulisan AK.. xkira la apa jenis pn dan dari mana sumber itu sekalipun... semuanya AK akan masukkan dlm ruangan ini.. heheeheh~

jadi untuk kali ini AK mahu kongsikan satu buku yang perlu dimiliki semua penulis... hehehe.. apakah buku itu? mari kita tengok ya..



erk.. jangan la gelak.. huhu.. inilah buku dalam simpanan AK.. eh bkn buku AK sebenarnya.. ini buku kakak AK yg tersimpan di rumah... jadi bukan ibu2 mengandung saja wajib ada buku ini, penulis pn harus ada ya!

mesti semua org tahu penulis akan gunakan nama yg indah2 pada watak-wataknya kan? bagi AK nama itu setakat indah saja tak cukup, tp haruslah mempunyai maksud yang baik dalam Islam dan kalau boleh mempunyai perkaitan dgn watak..

dari buku ini AK boleh mencari nama bagi watak yg AK wujudkan.... jadi buku ni memang selalu AK rujuk.. kalau AK ada idea di ofis dan nak wujudkan watak tu, AK akan rujuk di internet saja... dan selalunya laman yang selalu AK kunjungi utk pilih nama ialah


ok..itu sahaja perkongsian AK untuk kali ni...hehehe... ilalliqa'...

Suka? =)

6 comments:

  1. (^_^)

    sy pun ada gk buku ni...tp my mom punya... ;)

    ReplyDelete
  2. nanti kan cari nama 'syahira' dalam buku tu
    kompem maksud nama dia mmg cantik
    keh keh

    ReplyDelete
  3. cantik2..cantik nama tu..hihihihihi~

    ReplyDelete
  4. Betul-betul Erin setuju.. Erin pun ada beli satu buku tentang nama-nama ni.. Tapi ye lah, Erin bukan seorang penulis pun.. Tapi minat sangat dalam bidang penulisan ni...Kalau boleh, Erin nak jadi penulis macam AK.. :-)

    ReplyDelete

Dah habis baca tu, rajin-rajinlah tinggalkan komen eh! boleh jugak AK perbaiki penulisan AK. heheeheh. Terima Kasih!

Goodreads!

Aliesha Kirana's books on Goodreads
Love You Mr. Arrogant Love You Mr. Arrogant
reviews: 4
ratings: 15 (avg rating 3.80)

~Kepantasan Menaip~

Typing Test

Visit the Typing Test and try!

Lintas Lansung dari Penulisan2u