~Pembaca Setia~

*~Dari Lubuk Hati Penulis~*

Assalammualaikum semua!

blog ini AK hasilkan untuk mencoret karya-karya yang lahir dari hati AK khas untuk tatapan umum. AK masih bertatih dalam dunia penulisan ini, segala kelemahan AK harap dimaafkan. harap segala karya ini tidak akan ditiru dan diubah hakcipta kerana tolonglah hargai penat lelah dan jerih payah AK dalam menghasilkan karya-karya ini.

Pembaca semua sangat-sangat dialukan untuk memberi sebarang komen dan pandangan yang menbina. Diharap dengan adanya blog ini dapatlah kita berkongsi pendapat seterusnya membantu AK memperbaiki diri dalam arena penulisan ini...dan tolong doakan semoga impian AK untuk membukukan karya dan novel AK akan terlaksana... InsyaAllah... amin...
Terima kasih...

Penuh rasa Cinta,

~Aliesha Kirana~

Monday, December 27, 2010

Ulasan Novel : Ad+Iz itu Adrianna dan Izumi!

Salam semua!

AK bukan nak post cerpen baru. haha.. mmg gian nak menulis, tapi disebabkan laptop AK rosak, so AK terpaksa lupakan hasrat AK dl.. jadi sementara AK menunggu laptop AK ok, AK xmenulis buat sementara waktu. harap semua pembaca yg sllu support penulisan AK bersabar ek. sayang semua!

hari ni AK just nk review pasal novel yg baru2 ni AK bace.. novel Ad+Iz..


Ad+Iz ni mengisahkan Ad (Adrianna Mayesa) terpaksa berkahwin dgn Iz (Tengku Farriel Izumi) disebabkan satu kejadian yg tak dapat dielak, ble nenek Iz memaksa mereka berkahwin.

di situ bermula segala konflik ble terbongkar yang Iz ini adalah senior Ad dulu. bila kekasih Iz dulu, Marina dtg semula menagih kasih. Tengku Ihsan, sepupu Iz pula memburu cinta dari Ad yg berjaya mengubahnya dari seorang playboy kepada seorang yg setia.
bila cinta kian bersemi, pelbagai perkara pula terjadi hingga terbongkar satu persatu rahsia antara mereka, termasuklah tentang Ann, cinta pertama Iz. siapa Ann? ketahuinya dalam novel ini..hehe~

fuh, lama tak buat sinopsis sendiri, bila buat sendiri macam pendek la pulak..hahaha.. okeh! bagi AK cerita ni best la jugak.. cuma terlalu panjang dan meleret.

bayangkan AK rasa dah terlalu banyak yg AK bace, terlalu banyak perkara dah terjadi, tapi AK baru baca 1/3 dr cerita.. ceritanya sengaja dipanjang dan dileretkan hingga AK rasakan ada bahagian yg tak perlu dimasukkan turut dimasukkan, dan ada watak yg tak perlu diwujudkan pun diwujudkan.. hehe..

err..AK bukanlah pengulas yg baik, apatah lg penulisan AK pn xberapa baik lg dan byk yg perlu dibaiki. cuma AK pengulas dr sudut pandangan AK sendiri. mahu tahu lebih jelas, sila baca sendiri ok?hehehe~

AK bg 3.5/5 Bintang..heheheeh~

Suka? =)

3 comments:

  1. dni tingin nak beli novel. lama dah tak beli cuti sebulan ni kenabeli :D

    ReplyDelete
  2. omg....aku rasa novel tu perfect dah...xyah kau nak soh buang ape2 yg kau rasa xbest...the end

    ReplyDelete
  3. Saya harap banyakkan lagi bab lawak baru best macam novel ni? Sangat menghiburkan.

    ReplyDelete

Dah habis baca tu, rajin-rajinlah tinggalkan komen eh! boleh jugak AK perbaiki penulisan AK. heheeheh. Terima Kasih!

~Kepantasan Menaip~

Typing Test

Visit the Typing Test and try!