~Pembaca Setia~

*~Dari Lubuk Hati Penulis~*

Assalammualaikum semua!

blog ini AK hasilkan untuk mencoret karya-karya yang lahir dari hati AK khas untuk tatapan umum. AK masih bertatih dalam dunia penulisan ini, segala kelemahan AK harap dimaafkan. harap segala karya ini tidak akan ditiru dan diubah hakcipta kerana tolonglah hargai penat lelah dan jerih payah AK dalam menghasilkan karya-karya ini.

Pembaca semua sangat-sangat dialukan untuk memberi sebarang komen dan pandangan yang menbina. Diharap dengan adanya blog ini dapatlah kita berkongsi pendapat seterusnya membantu AK memperbaiki diri dalam arena penulisan ini...dan tolong doakan semoga impian AK untuk membukukan karya dan novel AK akan terlaksana... InsyaAllah... amin...
Terima kasih...

Penuh rasa Cinta,

~Aliesha Kirana~

Thursday, August 1, 2013

Drama Love You Mr. Arrogant dan Barisan Pelakon!

Assalammualaikum semua!


Alhamdulillah, setelah lama menanti akhirnya drama Love You Mr Arrogant bakal menemui penonton tidak lama lagi menerusi slot Akasia di TV3. Tarikh tayangan masih belum dapat dipastikan kerana drama ini hanya akan mulakan penggambaran lepas raya nanti. hehe. AK rasa-rasa mungkin dekat-dekat hujung tahun tapi tak tahulah kalau-kalau dapat diawalkan lagi kan? ok nada teruja di situ. 

Drama ini akan diarahkan oleh saudara Eoon Shuhaini, pengarah sama yang mengarah drama Takdir Qismah dan Diandra yang bakal bersiaran dalam slot Lestary di TV3 tak lama lagi, jadi tak perlu diragui lagi kewibawaan beliau.

skrip drama LYMA. credit to IG Hanez Suraya

Ok hari ini AK nak memperkenalkan para pelakon yang akan membintangi drama adaptasi novel AK ini. Barisan pelakon ini adalah pilihan pihak produksi sendiri dan AK tidak punya hak untuk memilih. jadi harap faham. terima kasih. hehehe.

Azlee Khairi sebagai Zafriel Irham


Pada mulanya AK diberitahu yang Aiman Hakim Ridza yang akan membawa watak Irham tapi disebabkan percanggahan jadual maka dia terpaksa menarik diri. Pendapat AK? Walaupun Azlee Khairi tak seperti dalam bayangan AK bagi watak Irham, tapi tahap ke'kuruskering'an mereka itu sama. hahaahha. yelah, Jang Geun Suk kan kerempeng je, Azlee Khairi pun ala-ala jugak. jadi kira ok la kan. haha. dan AK tahu Azlee Khairi boleh membawa watak Irham yang berlagak dgn baik sbb pernah tengok dia berlakon jadi berlagak sebelum ni. hehe.

Zara Zya sebagai Zaara Amirah


Ya jangan tercengang. AK pun sama macam kalian, serius tak kenal siapa Zara Zya sebelum ni tapi bila google2 rupanya Zara dah 10 tahun dalam industri cuma masih dianggap pelakon baru. Apa yang AK boleh katakan, mari beri beliau peluang untuk tonjolkan lakonannya ok? AK diberitahu yang Zara Zya merupakan anak didik Khabir Bhatia jadi InsyaALLAH beliau akan berikan lakonan yang terbaik nanti. sama-sama kita nantikan.

Hanez Suraya sebagai Sherry


Yang ni AK sokong 100% hahaha. sebab AK tau Hanez mmg  sgt hebat bila dia lakonkan watak antagonis. tapi dia adalah bad girl dengan kecantikan membunuh. wah gitu. haha. AK diberitahu, watak Sherry akan dikembangkan lagi dalam drama nanti. Jadi sama-sama kita nantikan dan geram dengan watak ini. haahah.

Keith Foo sebagai Hadry Hakimi


Ya, langsung tak dijangka. sejujurnya AK tak pernah tengok lakonan Keith Foo tapi beliau memang kachak bergaya kan? haha. Macam ni kalah awal la Irham kalau nak banding dengan Hadry yang tough ni. kah3.

Norish Karman sebagai Puan Sri Maryam


Rahang AK hampir jatuh bila diberitahu hal ni. haha. langsung tak sangka yang NK akan dipilih sebagai PSM sebab bayangan AK, PSM ni gaya-gaya Puan Sri yang sudah sedikit berusia tapi masih lawa dan bergaya. Ini PSM dah jadi tahap vouge kauu! hahaha. kerlaz gitu. hahaha. tak sangka betul AK. tak sabar tengok lakonan NK sebagai ibu mertua yang kejam. haha.

Mustapha Kamal sebagai Tan Sri Zahir


AK memang suka lakonan beliau selama ni. jadi bila beliau dapat jadi Tan Sri Zahir yang sgt baik, yang selalu memahami dan menjadi punca terjadinya perkahwinan antara Zaara dan Irham buatkan AK sengih lebar. suka sangat! cuma, papanya putih kemain, anaknya kulit sawo matang. hahaahah.


Ok itu saja barisan pelakon yang AK tahu buat masa sekarang. Masih tertanya lagi, siapa yang akan jadi Fiz yang sengal, bestfriend Zaara yang akhirnya dapat dekat Hadry tu. Hmmm. ^_^

Apapun semoga drama ini dapat diterima dengan baik walaupun ramai yang mempertikaikan barisan pelakon sebelum ni. apa yang mampu AK cakap, sila berlapang dada dan menonton dengan hati terbuka sebelum menilai. beri peluang pada para pelakon untuk tonjolkan kemampuan masing-masing ok? ^_^


Zaara Amirah dan Zafriel Irham. credit to IG Zara Zya

p/s : tak sabar tapi serius berdebar dan takut!

Suka? =)

119 comments:

  1. Replies
    1. arap2 pasni novel kak rehan plak...

      Delete
    2. arap2 pasni citer kak rehan plak...sume bes2...kalu jd novel...drooling...tiz zaqyah please....

      Delete
  2. Tahniah...tahniah. Wahhhh..teruja nie... Hero n Heroin x kenal, tapi nampak macam mengujakan.

    ReplyDelete
  3. mustapha kamal memang sinonim watak vip camni...

    ReplyDelete
  4. Yang penting dua watak utama. Kalau dia orang boleh bawak dengan baik best la drama ni. Macam 'Teduhan Kasih' serius tak best. Cuma kagum pada yang bawak watak antogonis jer.

    ReplyDelete
  5. teruja giler and dah tak sabar nak tengok.....

    ReplyDelete
  6. chayok2 kak kiran...hehe yang jahat tu sape? adekah si aiman?? ermmm

    ReplyDelete
  7. Wahhhhh congrats in your first novel-adapt drama!!
    Tak sabar nya nak tgk xD

    ReplyDelete
  8. congrats dear....siapalah yg bwk watak psycho tu kan...

    ReplyDelete
  9. tahniah, x sabar nk tggu...saya suka azlee khairi..

    ReplyDelete
  10. keith foo saya pernah tgk dia berlakon cerita Dalam Setiap Sujud.. hmm.. okay kott.. tp heroin tu mmg xkenal langsung.. :)

    ReplyDelete
  11. ble tgk muka zara zya ni lg skali mcm pnh tgk dia blakon tp xingt cte ape...
    rasenye dia jd jahat kot kt dlm cte yg WC tgk tu

    ReplyDelete
  12. tahniah! kerana berjaya mengaptasikan novel menjadi drama...rasanya x sabar nak tengok drama...ni..

    ReplyDelete
  13. hehehe..jjang laa AK..lambat nye start kluar lg..ingat bkal ganti kampung girl..

    ReplyDelete
  14. pemilihan pelakon xmengecewakn...tp kita tunggu drama nye cm ne...

    ReplyDelete
  15. pemilihan pelakon xmengecewakn...tp kita tunggu drama nye cm ne...

    ReplyDelete
  16. ku terjah sini. waaaaaa...tahniah! suka-suka. ;)

    ReplyDelete
  17. Wah,bestnya!,tapi pelakon hero tak bestlah,hehehe.maksudnya kurang sesuai.Apapun saya akan tontonnya.tak sabar ni

    ReplyDelete
  18. pas satu2 novel di adaptasi kn ke drama tv,amat2 tahniah wat penulis2 nyer...mmg menguja kn tuk mengadap tv bile siaran nye diudara.rase cam satu kepuasan plak bile dh baca di novel dapat plak tengok kat tv...hehe kekadang pas baca leh plak angan2 kn nyer...tetiba kuar lak kat tv..rase amat2 teruja dek penulis...akk yg mmg peminat novel2 tempatan sentiasa menanti kn novel2 yg superb2 didrama kn...pas layan novel nyer yg leh wat berangan leh lh plak layan emosi sebenar bile hayati drama nyer ... hope u sukses dlm berkarya dek...

    ReplyDelete
  19. Azlee Khairi nie kenal la..kalau bwk watak sombomg2 menjadi gak mamat nih..

    ReplyDelete
  20. novel kegemaran nie.... <3 ...terujas jugak ....

    ReplyDelete
  21. novel kegemaran nie.... <3 ...terujas jugak ....

    ReplyDelete
  22. Assalamualaikum..
    Walau saya tak memiliki novel ni tapi saya dah baca sinopsis dan menyokong novel novel yg diadaptasi ke drama...harap pemilihan pelakon x mengecewakan, azlee khairi dah tahu lakonannya tapi si heroin...emmm tegok je la mcm mana kan..syabas!!
    Dr Ana Zahra

    ReplyDelete
  23. waa bakal jadi drama. suka novel ni.. tahniah

    ReplyDelete
  24. Drama ni ganti 'Cinta Jannah' slot Akasia..
    Keith Foo mmg ensem..leh tgk lakonan dia dlm citer 'Jodoh Itu Milik Kita' di Astro..
    Sorry AK..lum sempat nak bc your novel..coz kekangan waktu..
    All the best to u...:)

    ReplyDelete
  25. bestnyaa!! tak sabar nk tngokkk ^^^^

    ReplyDelete
  26. tahniah akak...x sabar nak tunggu 1st episod next week...

    ReplyDelete
  27. tak sabar gile nak tengok drama ni!
    http://www.prettymommythoughts.blogspot.com/

    ReplyDelete
  28. salam aliesha, akk dah khatam buku Love U mr Arrogant, hari ni 1st episode kan? camne perasaan?
    -Ana Zahra-

    ReplyDelete
  29. Teduhan kasih best la...sp ckp tak best....skrg tgh mnghayati n m'igt semula cita ni...

    ReplyDelete
  30. just nak kompem kan psl google2 x dapet gak info..zara zya cam seiras muka putri mardiana lee..ala pelakon santau tu..ni org yang sama ke...lebih kurang sepesen je..

    ReplyDelete
  31. zara zya ni putri mardiana ke pelakon santau tu...muka depa ni lebih kurang la nak2 tang hidung..

    ReplyDelete
  32. Episod pertama bg akak sukses!!! Harap drama ni dpt rating yg tggi cam teduhan kasih. Kalau boleh lebih lagi heheheh... tahniah utk AK dan produksi... chaiyok2!!!!!

    ReplyDelete
  33. Saya ada masalah skit part mula2 cerita ni.....kenapa zaara kena byr sbb yg salah zafriel sbb dia langgar blkg....kalau ikut undang2 mmg zafriel yg salah...spatutnya awak kena ubah zaara yg lgaar zafriel...baru cerita ni nmpk real...

    ReplyDelete
  34. Tahniah kepada penulis...tengok 1st episod buat saya teruja nak tengok lagi...novel saya tak minat nak jadikan koleksi lepas tengok drama baru ni p order dari KS...hero heroin yang sepadan juga pelakon pembantu yg sangat hebat cuma Keith Foo blum muncul....tahu cerita ni akan agak sedih nanti tapi tentu happy ending....

    ReplyDelete
  35. Salam AK

    Tahniah ahhkak ucapkan....singgah sini selepas dah tengok drama ni kat tibi 3. Bestttt! Jangan pandang rendah pada yg pegang watak heroin tu...lakonan dia mantap!!! cantik yang terselindung plak tu..dgn penampilan bertudung up to date lagi...

    Now akak dah tak sabar plak nak tahu ending coz akak dok beli lagi novel..harus lepas ni zassss cari novel AK..

    Tahniah..teruskan berkarya ye...buat org jiwang d karats cam akak ni angau, menangis senyum..suka...semua ada...ekekekeke...

    ReplyDelete
  36. sangat best. pelakon yang dipilih pun sesuai. Lakonan Azlee Khairi menjadi. Tahniah AK. Teruja lepas tengok. Lagi menarik dari drama sebelum ni :)

    ReplyDelete
  37. sya setuju pemilihan pelakon..terutama azlee khairi.Dia berbakat dan byk jugak lakonan dia..tgh top skg(Cinta yang Satu-rtm,Fira Ayuni-tv3).Zara pun dlm cite TANAH MERAH tu pun bagus..Insaya Allah mesti meletop jgk ni..

    ReplyDelete
  38. suka tgk zara yang kelam kabut dalam ni..& suka berangan..hihikk comel je...

    ReplyDelete
  39. Best la cite ni. Lps tgk 1st episod trs tangkap cintan. Xsabar nk tnggu apa yg terjadi seterusnya. Lakonan yg mantap. Wlaupun heroin xbrapa terkenal tp lakonannya mmg power. Syabasss

    ReplyDelete
  40. Congrats!first episod dah jatuh cinta.tiap2 hari asyik tgu cerita nie..kena beli novel nanti nie!semua pelakon mantap!love2! Soundtrack lagu tetap menantimu pun best!good job :)

    ReplyDelete
  41. Congrats!best cerita nie..first episode tgk trus jatuh cinta..all the pelakon pun best especially watak zaara,eventhough tak kenal sgt but the character suits her..kena beli novel nie juga,so baru boleh berangan apa yg jg..soundtrack lagu tetap menantimu pun best.kesimpulannya cite nie best. Keep up the good work :)

    ReplyDelete
  42. assalamualaikum..

    admin kami peminat lot akasia.. harap admin dapat promote page kami..

    hihi

    terima kasih

    https://www.facebook.com/pages/Kami-Peminat-Slot-Akasia-Tv3/151731838371146?fref=ts

    ReplyDelete
  43. best sgt2.... siap beli novel sbb nak tau sgt endingnya... bila baca terbayangkan hero n heroin dlm drama ni...tarbaekkkk.... tahniah juga buat aliesha kirana,...muahhhhh

    ReplyDelete
  44. best sgt! baru beli novel sbb nak tau endingnya.. (x sabo2) hehe tahniah buat aliesha kirana juga sbg penulis n hero n heroin yg lakonan sangat bagus dan terkesan di jiwa...hihi <3 8juta kali

    ReplyDelete
  45. watak zara mmg menjadi.cuma azlee khairi mcm x sesuai jd irham.

    ReplyDelete
  46. Baru sehari layan cte ni..dah rase best..xsabar nk tggu esok..hero n heroin nmpk mnjadi..

    ReplyDelete
  47. Azlee dlm cerita ni macho wpun sombong! Suka tgok cerita ni!

    ReplyDelete
  48. rata2 yg komen & peminat slot ni adalah wanita..
    nk tanya sikit, adakah wanita suka pada lelaki yg ada ego?? atau yg romantik??

    nmpk mcm best je jd lelaki ego!!

    ReplyDelete
  49. citer ni ada mcm novel bicara hati sikit..insiden langgar kereta pun ala2..
    jd..kurang teruja nk tgk..

    ReplyDelete
  50. lelaki romantik... cuma bila bergaduh-gaduh dengan lelaki ego mcm best la kot.. tapi kalau dah kahwin-kena lelaki ego- tak nak buat kerja rumah apa..x tau la kalau perempuan skrg tetap suka lelaki ego...

    ReplyDelete
  51. citer memang best...gabungan hero n heroin yg mantap... sweet jer tgk... tak sabar nak tgk esok...hehe.. novel pun dah hbs baca.... tp still teruja nak tgk drama... siap nak cari....kot2 ada jual dvd lepas ni...nak buat koleksi...
    tahniah buat Aliesha kirana... teruskan berkarya...

    ReplyDelete
  52. Best gile cter ni setakat ni di slot akasia..smpai xsbr nk tggu next episode...sblm ni xmnt lsung nk tgk..cuma teduhan kasih ok jgk..mnt sgt lakonan zara n azlee khairi....

    ReplyDelete
  53. mmg best drma LYMA...pelakon2 nye semua best...tahniah! suka part azlee (hero) pujuk zara (heroin)...part kucing...siap nyeow2...haha...satu lagi part NK (mak mertua)...dialog da 'mama kaya'...dgn slangnye...sekalo lg tahniah!

    ReplyDelete
  54. da bc novel cnta bersaz xxl....best!

    ReplyDelete
  55. harap sgt lepas ni novel PULANG plak di adaptasi n mghiasi slot akasia..of course ske lelaki romantikk!! spe xnk kn?? ego xpe bru advanture phbgn.. bendul je x sronok!! x rase nkmat itu cinta..haruslah ada 1001 prasaan dlm brcinta..bru classic memory..

    ReplyDelete
  56. suka sgt dgn barisan pelakon and jalan cerita! thumbs up AK :)

    ReplyDelete
  57. sangat suka cite ni. mesti tak tinggal. selalu ulang tgk di tonton. tahniah sis.

    ReplyDelete
  58. Best sgt2...best..best..best..luv u azlee...

    ReplyDelete
  59. first time minat drama melayu berepisod. sumpah syok walaupun pelakon kurang terkenal tp lakonan bes giler kauuu. xdela kayu sangat. zara tu sesuai sangat dgn watak dia. hope lepas ni dia femes..

    ReplyDelete
  60. Mmg best sentiasa tonton depan tv ngan family...pastu satu round lagi kat tonton...asyik gelak sesorang bile tgk...mcm kite lak yg bercinta...Pelakon best...Nak beli novel coz x sabar tgg ending

    ReplyDelete
  61. Best sgt hero dan heroin mnjwai watak masing2. Pemilihan yg sesuai.

    ReplyDelete
  62. .hm....
    So cute
    So touching
    Pelakon memg best n mmbwakn watak dgn brkesan

    ReplyDelete
  63. Rmai kwn ckp muka sy sme mcm zara zya..wallahualam..tp mak sy sndri pon mengakuinye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau btl la muka kau 99.99% macam zara zya, aku ajak kau kahwin skrg jugak

      Delete
  64. 1st tgk episod 6....nmpk mnarik...tgk lagi episod 7...tmbh trtawan......episod 8 dh 'terjebak'...trus gi kedai buku, beli novel sbb x sbr nk tau episod akhir....

    ReplyDelete
  65. 1st tgk episod 6....nmpk mnarik...tgk lagi episod 7...tmbh trtawan......episod 8 dh 'terjebak'...trus gi kedai buku, beli novel sbb x sbr nk tau episod akhir....

    ReplyDelete
  66. stressss...dulu mmg x layan sgt cite kat akasia ni..tp ttbe TERtengok cite ni terus melekat..tp yg membuatkan i stress kdai buku sume dah tak jual novel ni..sabar jela tggu ending kt tv..uawwwrghhhh!!

    ReplyDelete
  67. stressss...dulu mmg x layan sgt cite kat akasia ni..tp ttbe TERtengok cite ni terus melekat..tp yg membuatkan i stress kdai buku sume dah tak jual novel ni..sabar jela tggu ending kt tv..uawwwrghhhh!!

    ReplyDelete
  68. aku yang laki ni pon terjebak ngn cite ni. 1st tgk da tersangkut. tak saba nk tw ending tros gi beli novel dia. mmber lain pelik je aku bace novel. pelik sgt ke laki bace novel? btw suke stail zara zya ni. hihi

    ReplyDelete
  69. aku yang laki ni pon terjebak ngn cite ni. 1st tgk da tersangkut. tak saba nk tw ending tros gi beli novel dia. mmber lain pelik je aku bace novel. pelik sgt ke laki bace novel? btw suke stail zara zya ni. hihi

    ReplyDelete
  70. aku yang laki ni pon terjebak ngn cite ni. 1st tgk da tersangkut. tak saba nk tw ending tros gi beli novel dia. mmber lain pelik je aku bace novel. pelik sgt ke laki bace novel? btw suke stail zara zya ni. hihi

    ReplyDelete
  71. aq x suka crite ni . . . da rugi mase aq. . . asalnya jeling2 je kat tv . . . last2 ngadap terus . . . nyesal aq. . . nyesal sgguh . . . nyesal x tengok dari episod 1 . . .

    ReplyDelete
  72. mmg best citer ni..pelakunnnya mmg mantap terutama zaara zya

    ReplyDelete
  73. mmg best drama ni lebih best dari dlm novel, pelakun2nya yg mantap terutama zara zyz..I like

    ReplyDelete
  74. mmg best drama ni lbh best dari novel. pelakunnya yg mantap terutama zara zya. I like

    ReplyDelete
  75. mmg best drama ni lbh best dari novel. pelakun2nya yg mantap terutama zara zya...I like

    ReplyDelete
  76. Tahniah Aliesha Kirana krn mghasilkn sebuah karya yg hebat dan menarik ini.. Sya mmg minat baca novel genre begini, romantik komedi.. Tp bila dpt tau ia akan dbuat drama, mkinlah x sbr nk tgk.. Pemilihan smua pelakonnya xda yg mngecewakn krn smua mberi komitmen yg baik skali trutama watak hero dan heroin. Sama2 lah kita tgk smpai keep pghujungnya.. 2 thumbs up :D

    ReplyDelete
  77. Sejujurnya, sgt2 kecewa dgn ending drama #cintajannah mbuatkan sy dh tidak berminat nk mghadap drama2 tv3. Tambahan drama #LYMA menampilkan plakon yg sy xminat, so mmg xakan tgk la kan tetapi lain jadinya, hope endingnya sama seperti dlm novel la..huhu.. kalu x, sedey makk !!!! skangg..dgn pelakon mak da minatt..aiyooo....

    ReplyDelete
  78. Jadi topik bualan time rehat di ofis...he3.

    ReplyDelete
  79. Topik panas during lunch time di ofis....we luves it!!

    ReplyDelete
  80. Jadi topik bualan time rehat di ofis...he3.

    ReplyDelete
  81. NADIYA NISAA LBH LAYAK N SESUAI JADI HEROIN DRAMA NI.......HEROIN TERCANTIK N TERHEBAT MALAYSIA - NADIYA NISAA

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol jugak. biar nadia nissa jadi heroin, zara zya jadi bini aku je. habis cite

      Delete
  82. bestlah cerita ni .... dah baca novel bestlaa :)

    ReplyDelete
  83. AK mmg best la citer ni....mmg sesuai sgt Azlee Khairi n Zara Zya...credit to both of them berjaya watak Irham dan Zaara...

    ReplyDelete
  84. AK mmg best la citer ni....and credit to Azlee Khairi and Zara Zya berjaya watak Irham dan Zaara...

    ReplyDelete
  85. best malay drama ..so far...bagi saya yang tak minat drama melayu yang tangkap leleh selalu

    ReplyDelete
  86. mmg terbaik la citer ni thumb up 100000x..infinity

    ReplyDelete
  87. satu2 nya citer drama melayu yang saya suka tgk...good job cik writer

    ReplyDelete
  88. 1st time tengok drama melayu...tersangkut pulak...(Memang tak arr)..

    ReplyDelete
  89. Memang best cite ni kalau tengol mesti angau sebab cite nie kdg kdg romantik. Eeee...comelnya

    ReplyDelete
  90. Sy suke. Sy suke. Sy suke. Ini adalah rezeki buat Azlee & Zara. Percaturan yg mbuahkan hasil. Good job all. Now everyday blk keje awal sbb xmo ttinggal 1 episode pon. Nnt mlm2 layan kt Tonton pule. Aiyooo mak dah ikut tjebak.

    ReplyDelete
  91. Sy suke. Sy suke. Sy suke. Ini adalah rezeki buat Azlee & Zara. Percaturan yg mbuahkan hasil. Good job all. Now everyday blk keje awal sbb xmo ttinggal 1 episode pon. Nnt mlm2 layan kt Tonton pule. Aiyooo mak dah ikut tjebak.

    ReplyDelete
  92. antara cite yg best... ade feel la... good job penulis... teruskan usaha...
    pelakon mmg ade chemistry dan watak mmg kena la... tapi watak zara yg dibawa tu mcm xcomplete... kenapa dia kena pakai sexy ketat2 jgk..
    padahal watak dia dlm cite tu xleh klu xpakai tudung, xhormat org tua, xhormat suami... sume tu mmg ciri2 wanita islam.. tapi contoh pakaian dia mcm membenarkan org islam pakai mcm tu lak... ade episod 18 xsilap.. dia pakai tudung ala mak datin lak... alang2 dah ade terapan sifat dan sikap2 yg baik pada watak, kenapa laa.. xdperkemas pakaian dia skali... klu anda perhati pemakaian zara dlm episod awal2 cantik je... kat2 tgh lain dah... btw cerita yg best... teruskan usaha =)

    ReplyDelete
  93. antara cite yg best... ade feel la... good job penulis... teruskan usaha...
    pelakon mmg ade chemistry dan watak mmg kena la... tapi watak zara yg dibawa tu mcm xcomplete... kenapa dia kena pakai sexy ketat2 jgk..
    padahal watak dia dlm cite tu xleh klu xpakai tudung, xhormat org tua, xhormat suami... sume tu mmg ciri2 wanita islam.. tapi contoh pakaian dia mcm membenarkan org islam pakai mcm tu lak... ade episod 18 xsilap.. dia pakai tudung ala mak datin lak... alang2 dah ade terapan sifat dan sikap2 yg baik pada watak, kenapa laa.. xdperkemas pakaian dia skali... klu anda perhati pemakaian zara dlm episod awal2 cantik je... kat2 tgh lain dah... btw cerita yg best... teruskan usaha =)

    ReplyDelete
  94. tuuulahhh pasal korannnngg,first2 sume orang macam berfikiran sape zara zya?,azlee khairi tu boleh ke bawak watak tuhh ? last2 da meletooop giler2 citer nii...Jang Geun Suk tu punn da kalah ngan azlee khairi..muahahahaa ..penangan kecomelan mr@mrs ARROGANT....caya laa cik aliesha kirana ....

    ReplyDelete
  95. Masih merindui drama Love you Mr Arrogant. Tertarik dengan lakonan hebat Zara Zya dan Azlee Khairi. Semoga Aliesya Kirana dapat menulis kesinambungan novel bahagian 2 LYMA dengan jalan cerita lebih menarik.

    ReplyDelete
  96. Tahniah..bes sgt crita ni..ditambah pula dgn lakonan mantap hero dan heroin...

    ReplyDelete
  97. Cik penulis hope akan ada sambungan LUMA 2 k...

    ReplyDelete
  98. cik penulis hope akan buat sambungan LUMA 2..mesti gempak nnt..

    ReplyDelete
  99. harap ada jual dvd pula lepas ni..novel dah beli...cerita ni terbaik........

    ReplyDelete
  100. perghhh..suka gile tngk cite nie..nice2..

    ReplyDelete
  101. Memang best giler cerita dan novelnya.

    ReplyDelete
  102. Criteee neeee mmag best...x jmu tgok ...!! Sweetnye zara n azlee....!!!!

    ReplyDelete
  103. Cte nieee mmang best..!!! X jmu tngok..., sweet nye zara n azlee ...!!!! ..hrap ade tyang teap thun...!!!££~

    ReplyDelete
  104. Walaupun da brtahun citer nii..tapi sampai sekarang tak leh move..setiap malam cucuk hard disk tgk kat tv..dah habis pon asik ulang je bnde yang sama setiap hari.. Stress rase sebab irham n zaara dah macam seseorang yang saya kenal sangat sebab setiap hari dok menghadap dyorang..tak boleh berenggang lama. Rindu membara giler

    ReplyDelete
  105. Citer ni memang tak leh move on walau dah brtahun dah main. Setiap hari mostly malam saya tengok cerita ni by cucuk hard disk kat tv. Memang in love betul gn citer ni . Terbaik AK ! Citer ni mmg really lain dr lain n plot dye bes giler..logik semualah.. Sampai saya hasut mak ayah adik saya tgk citer ni ..biar dyorg gila sama dengan saya. Sekarang in progress bace LYMA 2..hope tk mgecewakan ..:-D

    ReplyDelete

Dah habis baca tu, rajin-rajinlah tinggalkan komen eh! boleh jugak AK perbaiki penulisan AK. heheeheh. Terima Kasih!

~Kepantasan Menaip~

Typing Test

Visit the Typing Test and try!