~Pembaca Setia~

*~Dari Lubuk Hati Penulis~*

Assalammualaikum semua!

blog ini AK hasilkan untuk mencoret karya-karya yang lahir dari hati AK khas untuk tatapan umum. AK masih bertatih dalam dunia penulisan ini, segala kelemahan AK harap dimaafkan. harap segala karya ini tidak akan ditiru dan diubah hakcipta kerana tolonglah hargai penat lelah dan jerih payah AK dalam menghasilkan karya-karya ini.

Pembaca semua sangat-sangat dialukan untuk memberi sebarang komen dan pandangan yang menbina. Diharap dengan adanya blog ini dapatlah kita berkongsi pendapat seterusnya membantu AK memperbaiki diri dalam arena penulisan ini...dan tolong doakan semoga impian AK untuk membukukan karya dan novel AK akan terlaksana... InsyaAllah... amin...
Terima kasih...

Penuh rasa Cinta,

~Aliesha Kirana~

Thursday, January 27, 2011

Novel : Love You Mr. Arrogant!

cover buku


cover asal

Watak-watak



SINOPSIS

Zaara Amirah punya impian yang sama seperti impian tipikal gadis biasa, iaitu membina rumah tangga yang bahagia bersama insan yang dicintainya. Namun impiannya musnah sebaik saja dia terjerat di dalam perangkap lamaran paksa dari seorang jejaka yang asing dalam hidupnya, Zafriel Irham. Dek kerana ingin terlepas dari genggaman Sherry, menantu pilihan ibunya, Zafriel Irham memaksa Zaara Amirah menjadi isterinya dengan menjadikan sebuah janji sebagai modal.

"Itu harga yang kau perlu bayar sebab tak kotakan janji. Sekarang jangan banyak cakap, kahwin dengan aku. Titik." – Zafriel Irham

Demi sebuah janji, Zaara Amirah reda menerima kehendak Ilahi. Biarpun tiada cinta, Zaara Amirah rela demi menjaga maruah diri dan keluarganya dari dipijak-pijak jejaka bongkak itu sewenang-wenangnya. Namun Zaara Amirah tidak menyangka, keputusannya itu membuatkan hidupnya kacau-bilau melayan karenah Zafriel Irham yang berhati kering dan tinggi egonya.

"Apa? Atas lantai ni?"

"Kat mana-mana saja yang kau suka. Tapi bukan atas katil mahal aku ni. Buat kotor saja."

"Kotor? Awak yang nak kahwin dengan saya kan, lepas tu awak cakap saya kotor pulak? Kalau awak tahu saya kotor, buat apa awak kahwin dengan saya? Awak fikir tak perasaan saya bila awak paksa saya kahwin dengan awak dulu? Awak fikir pasal diri awak saja, kan? Pasal saya ni awak tak fikir langsung. Awak ni memang tak guna!"

Berhadapan pula dengan Puan Sri Maryam, ibu mertuanya dan Sherry yang membenci dirinya, hidup Zaara Amirah tidak lagi aman. Kehadiran Hadry Hakimi, sepupu Zafriel Irham yang cuba merapatinya, mengeruhkan lagi keadaan.
Keadaan bertambah parah apabila tanpa sedar, dia telah jatuh hati pada suaminya biarpun dia tidak dilayan seperti seorang wanita yang bergelar isteri.

"Aduhh! Kenapa dengan aku ni? Kenapa aku rasa rindu sangat ni? Macam orang gila bayang saja lagaknya ni. Padahal baru beberapa jam dia pergi. Takkanlah aku dah jatuh hati dengan mamat berlagak tu? Aduhh… tapi..." – Zaara Amirah

Adakah kebahagiaan akan menjenguk hidup Zaara Amirah apabila dia sudah jatuh hati pada jejaka bongkak itu? Atau menunggu balasan jejaka itu ibarat bulan pada waktu malam menanti matahari menjelma pada waktu siang? Zaara Amirah terus menanti...

Suka? =)

67 comments:

  1. bestnya ceta ni.....tak sabar2 nak tahu kesudahan kisah antara Zarra dengn Zafriel

    ReplyDelete
  2. haha.
    adoiyai.
    sume watak2 nye hero kegemaran ku!
    alahai~

    ReplyDelete
  3. geun suk ade nama baru..tpi sesuai sangat dengan dia. hensemnye..

    ReplyDelete
  4. AK tak keluarkan novel ke LOve you MR arrogant nie? berharap nak beli untuk koleksi=)

    ReplyDelete
  5. InsyaAllah. AK tgh siapkan manuskrip.. moga2 diterima penerbit..eheheheeh

    ReplyDelete
  6. i love you mr.arrogant..hihikk
    xsabar nak tunggu novel nie...:)
    terbaik punyer...

    ReplyDelete
  7. suke giler kat guen suk ni..mmg sesuai dpt glrn tu..heeeeee

    ReplyDelete
  8. apsal zaara tu amik pompuan korea jugak..

    hehe..

    ReplyDelete
  9. please terbitkannnn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  10. bla nak sambung nie....episod 18

    ReplyDelete
  11. best novel ni...
    hope novel ni ade versi cetak...

    Farida_M

    ReplyDelete
  12. bila akk nk smbung novel niewp . x sbr nk thu pew jdi kt zaara dn irham

    ReplyDelete
  13. ble nk ade entry baru??
    x sbr tul nk bce...

    ReplyDelete
  14. ala...apsal si zaraa tu x amik pompuan korea? zaraa ni plakon yg mane ni? nme sape ekk? tpi x sesuai arr si zaraa tu..klau pompuan korea byk yg x pkai tudung amik arr pompuan iran ke..indon ke(amik yg cecantek skit) hehe...jgn mrh..cume nk syok2 je!

    ReplyDelete
  15. ha'ah la ziraa..ye x ye jgk ann...klau nk amik pompuan melayu, amik arr lisa surihani ke tiz zaqyah kerr..baru la matching!

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya nak syorkan, amik Izara Aishah / Lisa Surihani / Wawa Zainal / Tasha Shilla ker... pompuan-2 ni lah yang paling saya suka... tapi kalu saya, saya perefer Izara Aishah ler... ^^

      Delete
  16. assalam..kak bley x na copy cite nie ?? ^_^

    ReplyDelete
  17. cepat2 la update :) best killers die unye cerita !

    ReplyDelete
  18. best gila cter nih.. bila nk sambung episod ke23?? tak sabar nk baca. :)

    ReplyDelete
  19. bestnya..xsbar nk tunggu di terbitkan...hee~da ensem irham comel plak zaara 2...sweetla...diterbitkan gtau yaa...:D

    ReplyDelete
  20. besh2..love dis..cpat2 terbitkan..:)

    ReplyDelete
  21. hiii,,seriously,,sye nk beli la novel ni,,xsbr nk tggu next episode,,, ;),,

    ReplyDelete
  22. Penulis,bl novel ni nak terbit??tak sabar nak tahu cerita seterusnya..

    ReplyDelete
  23. im curious to read again . laaa . best betol laa

    ReplyDelete
  24. cepatlaa smbg...best sangat....

    ReplyDelete
  25. Bila novel ni nak di terbitkan ?

    ReplyDelete
  26. novel ni dpt dtrbitkan x..?xsbar nk bca.,.

    ReplyDelete
  27. best2!!!!!
    tahniah atas usaha amda~~~~~

    ReplyDelete
  28. sye nk tnya novel LYMAni brpe hrgenya sbb sye nk suruh kwn sye bli tpi x thu hrga dia brpe

    ReplyDelete
    Replies
    1. rm18 utk semenanjung, rm21 utk sabah/sarawak. hee

      Delete
  29. @Anonymous - harga dia~
    Semenanjung : RM18
    Sabah/Sarawak : RM21

    ReplyDelete
  30. novel ni dah keluar ke?dekat terengganu ade jual x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada jual! hehe. try cari kt MPH @ Popular ye dik.

      Delete
  31. novel ni dah keluar ke?dekat terengganu ade jual x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada jual! hehe. try cari kt MPH @ Popular ye dik.

      Delete
  32. knp cover novel kt pasaran x same dgn yg ada dlm blog ni??

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab cover novel di pasaran adalah ketentuan dari pihak penerbit, bukan atas pilihan saya. hehe

      Delete
  33. akak...nak tanye...kat pahang ade jual x?cz sy cari di kedai buku dorg ckp xsampai lagi novel baru...hurm...sedey laa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. buku ni terbit bulan Mac 2012, skrg mesti ada! hehe

      Delete
  34. novel ni memg terbaek..good job sis ;D jalan cerita sgt menarik,xkn sempat rase bosan nyer ;)

    ReplyDelete
  35. o'oh... kenapa Kim Hyun Joong oppa saya tu yang tak jadi hero? kalau dia yang jadi hero kan, lagi best! citernyer best, tapi bagi saya, wataknya ada yang tak kena.. dulu saya suka Jang Geun Suk, tapi sekarang tak sebab rambut dy dah panjang... ohok ohokk.. haha!

    ReplyDelete
  36. saya nak syorkan, amik Izara Aishah / Lisa Surihani / Wawa Zainal / Tasha Shilla ker... pompuan-2 ni lah yang paling saya suka... tapi kalu saya, saya perefer Izara Aishah ler... ^^

    ReplyDelete
  37. AK ni orang Pontian, kan? kawan saya britahu.. wahh... daebak lah sis....!! bangga saya jadi orang Pontian kalau macam tu.. eh, memang dah bangga pown.. hihi.. :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. erk. kawan adik ckp akak org pontian eh? hehe. akak org penang la dik. tp bf akak org johor la. org kulai, nama dia Jep Sepah. hahaah!

      apapun silalah berbangga dgn tmpt anda! heheeh/ ^_^

      Delete
  38. salam.klau saya ,zaara tu saya x nak plakon malaysia sbab kurang skit,bukan nak kata depa xreti blakon tapisikit2 pkai tdung skit2 tanggal. plez jgn marah tau sbab saya dah tersangatlah syok sendiri ngan novel ni.so, bcos that saya x nak byangkan zaara tu mcm depa .sorry

    ReplyDelete
  39. daaaaaaa bace novel ni. best ;)

    ReplyDelete
  40. Mmg bez giler.. Cite direct x de pning pale bce.. Novel scond bez pas bicara hti.. :-)..

    ReplyDelete
  41. best la cita ny. ,, ,,bwu abes bca. , ,
    romantik sngat. , ,mmng trbaikk la. , ,
    x sbar nk tngk smbngan novel ny. .
    ad kew x,??mnx2 la ad

    ReplyDelete
  42. Sebenarnya aku x suka sangat pelakon tu dah lah suara x sedap hiisssh x taula nak ckp apa citer dah menarik tapii hmmmmm

    ReplyDelete
  43. betul ke novel ni akan didramakan?

    ReplyDelete
  44. Akakkk...kalau lah really ada kim hyun joong tu ... Kan best !!!

    ReplyDelete
  45. Dh ade kt tv3 dh citer ni...hihihihi

    ReplyDelete
  46. AK...novelnye sampai kat Teaser 3 je ke??? :(
    klau ade sape tahu mane sy boleh baca penuh send kat email saya
    hobbyboy58@gmail.com

    ReplyDelete
  47. menarik jln cerita.. da baca buku sampai hbs dlm masa 3 jam.. comment.. da blh predict apa penghujung cerita.. jln cerita mudah d paham.. rasanya x perlu ade watak tamabahan dlm bebrapa episod yg terakhir.. rasanya x penting.. overall..

    ReplyDelete
  48. cari novel ney xjumpa .. nak baca

    ReplyDelete
  49. knpe cari novel ney xjumpa ??? nak baca please

    ReplyDelete
  50. tahniah! novel ni dah jadi drama akasia..terbaikk!! Saya suka dgn watak zaara amira yang polos.. =)

    ReplyDelete
  51. Best boleh larh hum cerita ni ada main dkat tv 3 banyak kat 1b novel dia

    ReplyDelete

Dah habis baca tu, rajin-rajinlah tinggalkan komen eh! boleh jugak AK perbaiki penulisan AK. heheeheh. Terima Kasih!

~Kepantasan Menaip~

Typing Test

Visit the Typing Test and try!