~Pembaca Setia~

*~Dari Lubuk Hati Penulis~*

Assalammualaikum semua!

blog ini AK hasilkan untuk mencoret karya-karya yang lahir dari hati AK khas untuk tatapan umum. AK masih bertatih dalam dunia penulisan ini, segala kelemahan AK harap dimaafkan. harap segala karya ini tidak akan ditiru dan diubah hakcipta kerana tolonglah hargai penat lelah dan jerih payah AK dalam menghasilkan karya-karya ini.

Pembaca semua sangat-sangat dialukan untuk memberi sebarang komen dan pandangan yang menbina. Diharap dengan adanya blog ini dapatlah kita berkongsi pendapat seterusnya membantu AK memperbaiki diri dalam arena penulisan ini...dan tolong doakan semoga impian AK untuk membukukan karya dan novel AK akan terlaksana... InsyaAllah... amin...
Terima kasih...

Penuh rasa Cinta,

~Aliesha Kirana~

Saturday, October 5, 2013

Love You Mr. Arrogant, Novel dan Drama

Assalammualaikum semua.



Lama tak bersua. Maafkan saya kerana menyepi selama ini. Almaklumlah, dah lama tak sambung cerita baru. hehe. Tengah demam drama adaptasi novel sendiri, macam ni la jadinya.

Buat yang terlepas pandang, drama Love You Mr. Arrogant sudah ditayangkan pada umum sejak 25 September lepas. Siapa yang terlepas, bolehlah melayari Tonton.com.my ya!

Ramai yang bertanya AK sebenarnya, apa perasaan AK dan apa pula pendapat AK tentang drama adaptasi ini. Hari ini mari AK meluah rasa. ngehehehe.



Perasaan AK?

Tentulah gembira bak hanggg! rasa mcm melayang sampai langit ke tujuh bila tengok novel yang AK tulis selama ni, divisualkan. nampak depan mata setiap apa yang AK bayang dulu. rasa macam terharu sangat-sangat sebab dalam banyak-banyak novel dalam Malaysia ni, novel pertama AK yang biasa-biasa ni antara yang terpilih untuk diadaptasi. Syukur sangat. Alhamdulillah.

Semasa mengetahui barisan pelakon drama ni, ramai sungguh yang meluahkan rasa tak puas hati pada AK, sampai siap ada yang yakin aci-kerat-jari takkan tengok drama ni sebab frust dengan pelakon. Masa tu memanglah AK sedih, tapi AK tak boleh paksa dan tak ada hak nak paksa orang tengok. Jadi AK terima je dengan redha sebab AK yakin pihak produksi ada sebab tersendiri untuk memilih barisan pelakon drama ni.

Alhamdulillah.



Terbukti sekarang kan? Kemampuan hero dan heroin juga pelakon-pelakon lain dalam menjayakan watak masing-masing? Malah jauh melampaui jangkauan minda kita sendiri kan, yang lakonan mereka akan superbbb dan hebat sebegini. tak rasa macam mereka tengah berlakon pun sebab semuanya selamba badak je. sempoi dan sengal gitu.

AK sangat suka drama ni. sangat-sangat suka.

Tapi....

Cinta bukan milik kitaaaa.... ehhh...



Dalam setiap kegembiraan tu, pasti ada kedukaan yang mengiring kan? sebab tu orang kata jangan gembira sangat. yup betul tu. tahap kegembiraan AK masa tengok cerita ni dan lihat ada novel AK terpampang dekat montaj akhir tu memang tahap nak sengih sorang-sorang lepas tu jerit sorang-sorang sebab tak percaya. terujaaa sangat.


Tapi...

Sekarang, bila di mana-mana saja orang bandingkan novel dan drama ni, hati AK ni terusik juga. AK tak kisah bila drama dikatakan lagi best dari novel sebab AK sendiri akui semua tu.

tapi bila komen-komen tu tahap macam samakan novel AK tu macam tak ada nilai, dan tak boleh dibanding langsung dengan ke'best'an drama tu. itu yang buat AK sedih. Serius sedih sangat. Walaupun sebenarnya hampir 90% jalan dan plot cerita memang mengikut novel, cuma banyak dialog diolah dan ditambah mengikut kesesuaian cerita. juga banyak watak dikembangkan dan hero heroin juga lebih sengal dari biasa. kih3.

Bila ramai yang beli novel dan baca, dan mulalah berkata yang novel tak setaraf langsung dengan drama, siapa yang tak sedih? kucing kat tepi jalan pun sedih ya. ehh.


Haha.

Jangan risau, AK masih boleh menahan cercaan dan segala bentuk kejian lagi, tapi itulah. ramai yang tak sedar, mereka ingat seronok sangat bila novel diadaptasi, mereka tak sedar yang semua tu perlu disertai dengan kekuatan mental dan fizikal nak membaca dan mendengar segala bentuk komen berbaur negatif. apatah lagi bila orang asyik bandingkan drama dengan novel yang biasa-biasa ni.

Maaf kerana novel saya biasa-biasa, dan terima kasih pada pengarah dan pihak produksi kerana berjaya jadikan cerita yang tipikal dan biasa ni menjadi sesuatu yang hebat dan luar biasa. Alhamdulillah.


Tak. 

AK tak berjauh hati. Malah lebih bersemangat sebenarnya, nak membuktikan yang AK boleh menulis cerita yang lebih mantap selepas ini. Ini adalah wakeup call untuk AK tidak hanya berpuas hati dengan pencapaian sekarang, sebaliknya lebih berusaha gigih.

Terima kasih juga pada semua pembaca yang tak jemu memujuk hati nan rawan ni (ok over kau AK) dan sentiasa memberi sokongan kala jatuh bangun AK. terharu sangat atas sokongan kalian semua. Sayang semua ketat-ketat!

Satu yang AK ingat, pesan dari sahabat dan pembaca;

Kalau tak ada Aliesha Kirana, tak adalah novel LYMA,
Kalau tak ada novel LYMA, tak adalah drama LYMA,
yang penting, kau hado?

kih3. sengih lebar bila baca ayat atas ni.

Jadi takmo dah emo-emo, ni sekadar luahan hati. Lepas ni jadi senget balik budak AK ni yer. jangan risau.

Last but not least,



Encik Faisal Psiko kata macam tu pun hati dah gumbira dah.


Kah3.

Hampon maaf dipinta andai terasa hati. tak ada niat nak bash sesiapa, just luahan hati memujuk jiwa lara. titik.

Penuh rasa cinta,
Aliesha Kirana



Suka? =)

97 comments:

  1. betul la kak ,
    klaw tak de akak xde la LYMA ,
    klaw xde LYMA xde la drama nie ..
    biarkan la ape orang nk kata , yang pnting drama LYMA terhasil sbp akak yg hasilkan novel LYMA .. :)

    ReplyDelete
  2. Assalam , saye stuju sgt dngan ayat akak yang
    klaw xde Aliesha Kirana , tak ada lah novel LYMA
    klaw tak ade novel LYMA xde la drama LYMA ..

    ReplyDelete
  3. betul la tu.
    kalau tak ada novel, manakan terhasil dramanya ye dak?
    kadang-kadang, drama/filem yang terhasil lebih menarik kalau di adaptasi sendiri daripada novel. nak harapkan idea produksi sendiri, agak hampeh jugak ada masa dia. hihi. terkutuk depa pulak. muehehe.
    so, ignore aje la kata-kata 'indah' diorang tu AK ;-)
    be a mrs/miss arrogant! kakaka. kbai!

    ReplyDelete
  4. pertama sekali saya nak ucapkan tahniah!! xD
    teruskan berkarya.. chayookk..
    yang lain buat tutup mata je.. hehe

    ReplyDelete
  5. sapa aihh yg x puas hati dgn pelakon citer ni..dahh ok ape zara yg sgt manis dan zafriel dah cukup ego dah hehe...dorang belakon mmg sempoi dan dan dan yg ptg X GELIII ok hehehe

    ReplyDelete
  6. Jangan emo2 eh Kak AK... Drama ngn novel masing2 ada kelebihan yg tersendiri... WC tetap suka novel LYMA walaupun ada yg cakap novel tu kureng dari drama... lepas ni bila bace balik LYMA boleh bayangkan azlee khairi ngn zara zya... hehehe...

    Teruskan menulis Kak AK...

    ReplyDelete
  7. kita memang susah nak puaskan hati orang lain. bukan semua orang kita dapat puaskan hati . apa2 pun teruskan berkarya yee ^^ sangat sokong tanpa AK tade laa LYMA tanpa LYMA tade laa drama :D

    ReplyDelete
  8. Amik comment yg negatif tu sbg cabaran utk melakukan yg terbaik utk masa akan dtg.. Personally, best jer bace novel nie.. U already do a great thing, dear.. Biase lar bukan sng nk puaskn hati semua pihak.. Tahniah.. yea..

    ReplyDelete
  9. Don't worry AK...ini semua dugaan. Tabahkan hati & kuatkan semangat. Yg penting, terus berkarya ye, manalah tau kot2 next novel AK akan di jadikan drama lagi or terus ke filem...hah...lagi gempak kan..Biarlah apa org nak kata...sbb org yg mengata tu maybe dia x tau apa2..mungkin dia ingat tulis novel ni mcm makan nasi agaknya....apa2 pun good luck ye AK!

    ReplyDelete
  10. jgn susah hati ak, sekurang-kurangnya org ramai masih membeli novel ini,

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum kak AK. setuju sangat! Kalau tak ada novel LYMA, tak mungkin akan ada drama LYMA. teruskan menulis kak AK sebab ramai yang sokong akak :D

    -afifah yusof

    ReplyDelete
  12. hahahahaaha...apa yg pasti sy suka dua2..drama n novel...biasa yer klu dh bc novel sy x lyn dh cerita kat TV...tp yg ni sy layan semua........besttttttttttttttttttttt

    ReplyDelete
  13. tahniah...tahniah...tahniah...dek writer...novel n drama nyer sama jer..so superbbbbbbbbbbbbb....leh layan ngan senyum marah ngerammmmmmmmmm...sukses dek....

    ReplyDelete
  14. For me,
    the novel is better than the drama
    I enjoy reading the novel more....
    Good job AK
    Stay Strong !
    xoxo.

    ReplyDelete
  15. hye there...first of all, congrats yea...
    well, dah betul la statement AK tu..xde yang asal, xde la yang baru kan,,,?? hehehe...lagipun drama tu jadi best sebab pemilihan pelakon yg sesuai, klu tak, xtau le cam ne kan...
    semestinya NOVEL LAGI BEST sbb bley berangan hero pujaan hati...
    muahahahaha...
    ape2 pun teruskan berkarya ye AK...:)

    -Hana-

    ReplyDelete
  16. Serius saya suka cara Azlee khairi dan Zara Zya berlakon. Lain drpd yg lain. Jauh berbeza dngn lakonan Tiz Zaqyah. Novel Love u mr arrogant memang TERBAIKLAH!!

    ReplyDelete
  17. saya x beli lg novel AK..(sorry..will be). tp dh bc apa yg ada kat blog, tu pun kebetulan ter'klik' masa usha2 enovel dlm blog..cerita ni mmg menarik..n bila diadaptasi jadi semakin menarik sbb pelakon2nya pandai bawa watak..

    ReplyDelete
  18. jangan sedih-sedih AK.both drama n novel are great!!!
    keep up ur good work.slmt terus berkarya AK =)

    ReplyDelete
  19. mmg terbaeekkk...tahniah buat penulis n pelakon2 drama LYMA...Daebakkk!

    ReplyDelete
  20. bagi akak, baik novel atau drama masing2 ada keistimewaan tersendiri. Tak perlu nak banding2kan... yang penting kita baca novel enjoy, kita tgk tv pun happy... untuk AK xmo sedeh2... Fightin' !!!!!

    ReplyDelete
  21. Dear AK, saya tengok drama dulu baru baca novel.honestly tengok drama tak baca novel best.excited sangat.tapi bila lepas tengok drama then cari and baca novel pon best jugak.sebab dah terbayang watak n macam mana pelakon berlakon.so bila tengok drama balik dah macam tak se-excited sebelum baca novel.whatever it is novel lagi best kot.macam sehangat asmara,adam dan hawa.even boys of flowers ambil jalan cerita meteor garden pon bagi saya meteor garden lagi best.originality tetap ada.jadi jangan bersedih k.masing2 ada kelebihan dan kekurangan.at least bila keluar drama, novel AK laku walaupun ada yang complain yang penting rezeki ada.jangan sedih k.aja2!

    ReplyDelete
  22. emmm....ternanti2 gak...samada Irham akan kahwin ngn Sherry dlm drama ni....

    ReplyDelete
  23. terbaek,,,akak suka novel AK...Jangan sedih dengan kata2 atau komen2 yang tidak berapa nak baik tu yang penting AK tau kemampuan AK kalau tak tidakkan ada novel LYMA kan,,,You are the best Dik AK dont worry be happy...akak suka baca setiap hasil tangan dari AK...dan yang akak suka ayat tu..."yang penting kau hado"...tak ada kan...mantap...teruskan berkarya AK ok...

    ...DG.SITI..

    ReplyDelete
  24. terbaek...akak suka novel AK,,,jangan lah AK sedih dengan komen2 atau kata2 yang kurang baik tu yang penting AK tau kemampuan sendiri...Kalau AK tiada tak adalah LYMA kan...sekarang terbukti novel AK terbeak...apa yang akak paling suka..."yang penting kau Hado" tak ada kan...mantap...teruskan berkarya akak sokong AK...you are the best AK dont worry be happy..

    --DG.SITI--

    ReplyDelete
  25. best cta nie...xnak lpas tgk....tahniah AK...!!!!!

    ReplyDelete
  26. Bila AK nak jadikan novel LYMA online novel

    ReplyDelete
  27. Salam...tahniah AK dan barisan pelakon...sgt best cerita LYMA...cuma boleh tak nak tau lagu2 yg dimainkan dlm drama ni??Terima kasih...

    ReplyDelete
  28. AK!! xmo sedey2 ok.. AK btol la AK kate..memule masa AK tunjuk sape yg bakal belakon dlm cite ni.,.mmg la rs mcm.. adoi konpem xbest r nnt! tapi tapi tapi...tak sangka sangat best!!! hero heroin mmg sengal sgt2! so jd best!! psl novel n drama tuh.. sy tgk xbyk beza pon.. n dua2 sama best!! don wori dear... novel u ttp menjadi pojaan hatiku! hehehe

    ReplyDelete
  29. tahniah..cte y mantap..xsabar nk grab novel ni..myesal xtau ad novel y superb ni...tahniah penulis..

    #amikemamirasu

    ReplyDelete
  30. Tahniah kak AK & semua yg terlibat..sangat terhibur..martabatkan novel&drama tempatan :)

    ReplyDelete
  31. good luck!!perjuangan belum selesai..jadikan ini sbg wake up call to u :)

    ReplyDelete
  32. Tahniah Aliesha Kirana! Memang best giler novel ni. Walaupon tak sama 100% tapi dah best giler dah pon. 90% sama. sampai kawan opis yg rekemen baca novel ni cakap, 'kaksu baca jer la. dialog sebijik sebijan mcm dalam drama'. Tahniah. Lepas ni tolong buat novel lagi best and barisan pelakon pon semuaaaaaaaaaaaaaaaa best!

    ReplyDelete
  33. best .. bru beli .. drama pun best!

    ReplyDelete
  34. Salam,
    saya tergerak nak comment ruangan dlm ni.. hehe.. seperti saya pernah mengikuti novel LYMA ni tp dimana ya.. lepas tu xtau plak ade drama (maklumlah sibuk dgn kerja). tergerak nak tgk sebab kawan2 asyik kata heroin dia lebih kurang rupa mcm saya sekali dgn perangai.. mula2 xpercaya.. yelah sebab mane ade org leh sama perangai... even dalam novel tu pun saya xnafikan a bit same la... haha.. skali tgk kat tv.. leh tahan sengal gak ah dia bawa watak tu kan.. haha. layan... ape2pun saya tetap dgn pendirian bahawa novel tetap terbaik.. sakit mental tau nak create watak and jalan citer... hehe.. congrats to penulis... jangan berhenti berkarya.. heeee.. LYMA 2 xde? kih kih...

    ReplyDelete
  35. Lps tgk drama and baca a few chapters kat blog nie,mmg dah bertekad nak cari novel nie sebab baru baca buku skit pun dah best..Dah seminggu lebih try cari novel nie..dari festival city,wangsa maju,kino klcc, setia alam smpi ke kedai buku chokia pun hbs novel nie! Tu maknanye novel nie sgt hot seller!!.keep up the good work!

    Drama diadaptasi from the novel, maknanye jalan cerita adalah mengikut novel.

    A great drama is coming from a great novel and great novel is coming from a great writer!!

    Teruskan berkarya!

    ReplyDelete
  36. Tahniah AK...wish u all the best for your future undertaking..

    Novel & drama ada keistimewaan sendiri. Sebelum diadaptasi, membaca novel lebih menarik. Bila dah jadi drama, pembaca novel dapat lihat LYMA dalam bentuk seolah--olah realiti..jadi dua-dua pun best.

    ReplyDelete
  37. lambatnye hari isnin....rindu nk tgk gelagat irham n zaara....

    ReplyDelete
  38. Jangan putus asa! Novel AK memang best sbb tulah jadi drama! Diorang jeles kut sbb tulah diorang cakap macam tu...

    ReplyDelete
  39. the best citer,,,superb!! Lakonan yg idup..x kaku.. kalah drama lain..AK good job!! toksah irau apa org kata.. Ramai yg ptg2 nk berarrogant..hihihi.. Hero n heroin...best

    ReplyDelete
  40. As salam , pendapat saya, tugas AK sebagai penulis da berjaya sebab novel LYMA mendapat tempat di hati pembaca sehingga diketengahkan ke bentuk drama...TAHNIAH kerana berjaya sebagai penulis novel...jadi..tak perlu unuk bersedih andai kata orang membandingkan drama dan novel tersebut kerana tugas seterusnya diambil alih oleh producer drama LYMA... for me, penulis novel dan producer berjaya jalankan tugas masing-masing mengikut kepakaran masing-masing...yg penting novel best (y)

    ReplyDelete
  41. Terbaik la AK.Novel n drama sama2 naik.tahniah.sy tergila2 tgk drama LYMA.tahniah kpd AK dan crew produksi.

    ReplyDelete
  42. Salam ukhuwah dan Salam Aidiladha dari Bunda...

    ReplyDelete
  43. Assalammualaikum.. Erin suka baca novel LYMA yang AK tulis.. Memang best..

    ReplyDelete
  44. akak... suka sangattttttttttttttttt dengan cerita nie.... tak taw nak kata apa dah.. superbbbb !! hehehehe.. sengal betul hero &heroin nieee..akak, teruskan berkarya yeeee .. good luck !! :)

    ReplyDelete
  45. Cite ni mmg best sgt. Mmg tunggu kul 7. Smpai suami pun ikut sama tgk ;))

    ReplyDelete
  46. Tahniah hasilkan karya yg berkualiti. Selalu saya fikirkan, AK ni memang bijak menulis hingga boleh dijadikan drama & hampir sama novel dengan drama.
    Pemikiran AK jauh ke depan. Saya betul2 kagum. AK bijak mencipta watak dengan berkesan & menjadi! Drama ni tak macam typical cerita melayu yang lain. Cerita ni unik sebab ada unsur2 romantik dan kelakar. Saya suka!
    Tahniah sekali lagi ya..

    ReplyDelete
  47. Tahniah hasilkan karya yg berkualiti. Selalu saya fikirkan, AK ni memang bijak menulis hingga boleh dijadikan drama & hampir sama novel dengan drama.
    Pemikiran AK jauh ke depan. Saya betul2 kagum. AK bijak mencipta watak dengan berkesan & menjadi! Drama ni tak macam typical cerita melayu yang lain. Cerita ni unik sebab ada unsur2 romantik dan kelakar. Saya suka!
    Tahniah sekali lagi ya..

    ReplyDelete
  48. Mmg nak beli novel...tp tak nak baca lagi...nnti dah tahu ending...x best pulak nk follow cite nie kat tv..anyway..tahniah...jln cite yg best sgt

    ReplyDelete
  49. Kak AK,

    tahniah sebab menghasilkan novel LYMA.
    biarkan saja tanggapan negative orang,cumanya kena sabar, rilek je..
    La tahzan, innallaha' ma'ana. Allah kan ada. :)

    Eh masa baca LYMA, pada saya, novel tu memang best.
    Saya bajet drama tak best, sebab pelakon, sekali hari sabtu hari tu, dok godek2 kat tonton, eh tertengok episode 1,hambikkk terus melekat depan lappy. Best gilerrrsss.

    Ala sis, takpe, kesimpulannya, sis beruntung sebab novel sis antara novel yang telah diadaptasikan dengan jayanya.
    Sebab ada juga segelintir novel memang best, tapi bila jadi drama,hasilnya ada mengecewakan.
    Tapi LYMA, mula dah best, harapnya sampai ke akhirnya lah best..

    Ngeee, semoga sis Berjaya ya...dunia akhirat.
    Chayok2,terus hasilkan karya yang best2 eh.. ;)

    ReplyDelete
  50. Buat pekak telinga je apa orang nak cakap yg penting LYMA karya yang bermutu.... apapun tahniah dekat AK....saya sangat2 sukaaaa cite ni. teruskan berkarya ye ^^

    ReplyDelete
  51. Assalamualaikum.. Pertama sekali tahniah yer.. best sangat novel ni.. dan bila dibuat dram pun memang best.. teruskan berkarya yer :)

    ReplyDelete
  52. sy tabik la.. novel & drama #LYMA mmg mantap meletopp!!! kedua2nya seimbang.

    sbb sy da baca novelnya.. xlari mne pon dr penceritaan dlm novel.. Tahniah akk..

    ReplyDelete
  53. hahaha saye y x layan cter melayu nhh pun dah terlekat..tabik r.... maybe sbab ala2 cter korea..hehehe

    ReplyDelete
  54. sy suke novel ni..sy suka coretan saudari..kelakar..hehe..terima kasih sbb buat cerita best..masa mula2 cerita ni keluar tv, sy pernah terdetik..kenapa pelakon x best ? rupanya saya silap..diorg mmg best !! tahniah :)

    ReplyDelete
  55. sy suke novel ni..sy suka coretan saudari..kelakar..hehe..terima kasih sbb buat cerita best..masa mula2 cerita ni keluar tv, sy pernah terdetik..kenapa pelakon x best ? rupanya saya silap..diorg mmg best !! tahniah :)

    ReplyDelete
  56. Suka kedua-dua.....novel dan drama. Keep up the good work.

    ReplyDelete
  57. A.K terlupa beberapa perkara :
    1) Tidak mudah untuk seseorang penerbit mengadaptasikan sesuatu novel tanpa sebab.
    2) Bukan senang sebuah televisyen swasta yang mementingkan kualiti menayangkan sesuatu cerita jika cerita itu tiada nilai.
    3) Penulisan A.K..sebenarnya mempunyai value yang terlalu besar sehingga menarik minat penerbit untuk mengadaptasikan cerita tersebut.
    4) TV 3, telah dapat menjangka bilangan penonton apabila pra tayangan berlangsung.
    5) makna disebalik cerita, terlalu banyak nilai murni dan pengajaran yang boleh diambil.
    6) Barisan pelakon mmg mantap..semua ada peranan tersendiri...best n marvelous..
    7) Teruskan berkarya dan jangan sesekali mengalah pada kritikan...jadikan kritikan sebagai cabaran bukan halangan.
    8) tiada A.K...maka tiada L.Y.M.A....dan tiada L.Y..M.A tiada adaptasi dari novel untuk ditayangkan...TAHNIAH

    ReplyDelete
  58. tahniah A.K....dlm paper hari ni...3.5 juta penonton mengikuti drama LYMA...tahniah sekali lagi....semoga sentiasa bersyukur dengan anugerah yang diberi olehNYA kpd A.K..

    ReplyDelete
  59. AK. Betul ke AK ade nak buat novel love you mr gentleman? Ke dah keluar novel tu? Saya usha Kat FB je.hihihi

    ReplyDelete
  60. AK. Betul ke AK ade nak buat novel love you mr gentleman? Ke dah keluar novel tu? Saya usha Kat FB je.hihihi

    ReplyDelete
  61. aduhai... tak sabarnya nak tonton episod akhir... apa jadi pada zara ea...
    kalau baca novel ni...

    ReplyDelete
  62. TAKPE lah ..selagi kita namanya MANUSIA mmg lah tak bolh di puaskan ati semua org...

    ReplyDelete
  63. hai! saya suka novel sis Love You Mr Arrogant. Memang bestlah novel ni.
    Tahniah juga sebab novel sis dapat dijadikan drama.
    Apa apa pun, all the best untuk sis and semoga sis dapat hasilkan novel yang lebih menarik dan gempak.

    ReplyDelete
  64. Bagi akak.. best..sbb ada yg tak terungkai tu...dah terungkai..masih tidak mencacatkan jalan cerita novel itu.. pelakonnya memang sempoi selamba betul.. akak suka sangat..watak utama tu lah penguat drama nih.. memang terbaik.. akak puas hati dari segi novel dan juga dramanya..tahniah AK...:)

    ReplyDelete
  65. Saya peminat drama LYMA dari Indonesia. Saya memang belum membaca LYMA dalam versi novel yang lebih dulu diterbitkan. Tidak bisa dipungkiri, kesuksesan drama LYMA tidak terlepas dari ide cerita & karakter watak yang kuat yang Anda tulis dalam novel LYMA hingga novel Anda dilirik oleh pihak produksi untuk diadaptasi menjadi drama tv. Mudah-mudahan suatu hari nanti saya bisa membaca langsung karya Anda atau setidaknya menonton drama atau film yang diadaptasi dari novel-novel Anda yang lain. @habibchabib

    ReplyDelete
  66. Melihat sambutan penonton LYMA, saya rasa akan jadi ide yang bagus kalau Anda menulis ulang novel tersebut, bisa dibuat lebih keren, lebih logis, lebih kompleks konfliknya, apa yg ada di drama & tidak ada di novel bisa Anda tambahkan, atau yg dikembangkan di drama tapi dirasa kurang puas bisa Anda benarkan. Saran/cadangan yg kedua, novel LYMA mungkin bisa dibuat series. Saya rasa peminat LYMA masih ingin tahu bagaimana kehidupan Irham dan Zara selanjutnya, juga tokoh-tokoh lainnya. Semoga berhasil @habibchabib

    ReplyDelete
  67. Congrat...
    Truskan brkarya kak AK..sya akn tnggu novel yg sterusnya...

    ReplyDelete
  68. Congrat kak AK..
    Truskn brkarya tw...sya tnggu novel strusnya...hehe..

    ReplyDelete
  69. Congrat...truskan brkarya tw kak..don't give up...

    ReplyDelete
  70. AK jgn le sedih...dua2 pun best pe!.. Jgn ambil kisah ape yg org kata sbb xde AK xdela LYMA...Buat le smbungan LYMA 2..please!!!!

    ReplyDelete
  71. Haiiiii..Cakkk!!
    done follow sini no. 1676
    sudilah kiranya follow me back yea..
    he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

    http://tengkubutang.blogspot.com/

    dan my 2nd blog
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  72. Hai AK... dah berulang kali saya tgk drama nie..mmg terbaik..skrg saya dah miliki novelnye pula...good luck utk novel2 yg seterusnya.. semoga terus diadaptasi novel2 anda..

    ReplyDelete
  73. Tahniah buat AK...semoga novel2 yg seterusnya berjaya diadaptasi...good luck...drama LYMA dh berulangkali tgk..skrg baru miliki novelnya..

    ReplyDelete
  74. Tahniah atas kejayaan akak. Akak, haring nie, waktu saya dok caring novel until dibaca di wattpad, I came across this one book. Cerita dialog sebijik macam akak punya. Ubah bahasa kepada english dan watak2.

    http://www.wattpad.com/story/8627878-love-you-mr-arrogant

    Akak tolong tengokkan ya....

    ReplyDelete
  75. Tahniah atas kejayaan akak. Akak, haring nie, waktu saya dok cari novel until dibaca di wattpad, I came across this one book. Cerita dia sebijik macam akak punya. Ubah bahasa kepada english dan watak2.

    http://www.wattpad.com/story/8627878-love-you-mr-arrogant

    Akak tolong tengokkan ya....
    Best of luck for ur next novel.

    ReplyDelete
  76. Tahniah atas kejayaan akak. Akak, haring nie, waktu saya dok caring novel until dibaca di wattpad, I came across this one book. Cerita dialog sebijik macam akak punya. Ubah bahasa kepada english dan watak2.

    http://www.wattpad.com/story/8627878-love-you-mr-arrogant

    Akak tolong tengokkan ya....

    ReplyDelete
  77. congrats dear..well done!
    karya yg sgt bagus & berkualiti sebenarnya...susah nk gmbarkn 'hard work' seorang penulis novel..cetusan idea novel awk yg menjadikan drama LYMA meledak hebat..serius sy dh berkali2 ulang & tak bosan ok..
    keep it up girl..u r the best ;)
    ::salam dari penang::

    ReplyDelete
  78. Congrats dear for your novel LYMA..love the book oso the drama! Teruskan berjuang! Salam kenal AK..saya pun tengah menulis ni..keh4..baru lagi dlm dunia blog ni..and story pun tak siap siap lagi..nak amik semangat AK supaya saya boleh siapkan cerita saya.. insyaAllah.. jemput ke blog saya ye..thanks :)
    http://arissaadelia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  79. Harap AK buat sambungan LYMA. Tak puas ler pulak. Apa2 pun LYMA superb

    ReplyDelete
  80. best nye novel and drama ni . suke la ,, dah lah plakon nye best . novel nye pun best jugak . takde kurangnye . jgn brhnti mnulis kak AK . smoga berjaye dlm bidang punulisan karya . :)

    ReplyDelete
  81. best la novel and drama Love You Mr. Arrogant . best sngt ,, dah la plakon drama nye bgus . takde ape2 yg kurang pun dgn novel ,, jgn risaulah kak AK . jgn brhnti mnulis . smoge mnjdi pnulis yg trbaik suatu hari nanti . :) ameen~~

    ReplyDelete
  82. Salam AK. Alhamdulillah dah tahniah saya ucapkan atas kejayaan both novel & drama ini. Sebenarnya saya pernah baca novel AK tapi saya tak berapa ingat jalan ceritanya tapi yang pastinya salah satu novel yg saya rasa best. Jadi bila saya tahu novel ni bakal diadaptasi, tanya hero dia siapa. Katanya Azlee. Heroin katanya pelakon baru (maklumlah tak kenal lagi siapa zara zya ). Jadi saya tak rasa yg cerita ni best disebabkan hero & heroin yg saya tak berapa kenal :3. Tapi bila sekali saya tengok cerita itu sampai ke hari ni (PISA dah habis ditayangkan) saya masih tak jemu jemu ulang balik cerita tuh dalam laptop. Saya juga ada bercadang nak beli novel AK.

    Akhir kata, tahniah & terima kasih atas novel yang bagus plotnya,klimaks dan ending yang bagus setakat ni untuk cerita melayu. (saya jenis malas nak layan cerita drama sebab lama) hehe.
    But you did a really good job.
    Tanpa AK,tiadalah novel LYMA.
    Tanpa novel , tiadalah drama adaptasi.
    Tanpa drama , tiadalah orang kenal zara zya (saya dah adore dia).
    Tanpa drama, azlee khairi akan tetapi dikenali sebagai artis yg biasa'2 :)
    Alhamdulillah & tahniahh sekali lg. Next project, may Allah ease fr you, aliesha .

    ReplyDelete
  83. AK... iols tak tgk pon drama tu...
    Malas nak follow..
    Iols baca novel yg uols send sendirik siap sign tambah mengaku awek ehem2 lagi... Lagi puas der~

    ReplyDelete
  84. Tahniah AK!.pd sy drama sehebat novelnya..mgkin 'feel'nya lebih terasa bila ia 'dihidupkan' ke dunia realiti..tmbahan plak pelakon mlakonkn watak dgn bsahaja n sempoiii..x rasa mcm diorg blakon..soo cool..gud job AK, director,actor n actress!..keep a gud work gurl!

    ReplyDelete
  85. Pd sy novel love you mr arrogant sgt best.. Klu xde novel xdelah drama.. Jd penulis memg terbaik..

    ReplyDelete
  86. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  87. Sy tgk drama dulu baru baca novel...lebih kurang je,dua2 best..cuma drama lebih menghiburkan sb watak dlm novel dikembangkan dgn baik sekali..plus pelakon2 nya dr hero, heroin sampaila ke org gaji mmg superb...mmg seni visual ni akan berbeza skit dr seni penulisan..ada juga novel yg xberjaya divisualkan dgn baik..Tahniah akak..produksi drama ni telah mengvisualkan karya akak dgn baik & kreatif..best drama from best novel :-)

    ReplyDelete
  88. referensi yang bagus buat saya yang sedang memulai nulis blog.
    ini blog saya http://juddisblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  89. referensi yang bagus buat saya yang sedang memulai nulis blog.
    ini blog saya http://juddisblog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  90. Love both novel and drama LYMA besttt ! From Bandar Seri Begawan....Tahniah buat AK penulis dan pelakon2 dlm menjayakan cerita LYMA

    ReplyDelete
  91. Yang pengin baca2 novel gratis, mampir ke sini yuk! ;)

    Http://nayacorath.wordpress.com

    ReplyDelete
  92. Jenuh la nk puaskn semua org AK..yg penting me ttp minat novel dr drama..kadang feel xsampai la masa drama..tgk hero heroin yg xminat ade ke nk tgk drams tuh..langsung tak la..novel our hero mesti la yg kite idam2kn..pe2 hal ikut suke korang la nk suke yg mane..ade kisah?

    ReplyDelete

Dah habis baca tu, rajin-rajinlah tinggalkan komen eh! boleh jugak AK perbaiki penulisan AK. heheeheh. Terima Kasih!

~Kepantasan Menaip~

Typing Test

Visit the Typing Test and try!