~Pembaca Setia~

*~Dari Lubuk Hati Penulis~*

Assalammualaikum semua!

blog ini AK hasilkan untuk mencoret karya-karya yang lahir dari hati AK khas untuk tatapan umum. AK masih bertatih dalam dunia penulisan ini, segala kelemahan AK harap dimaafkan. harap segala karya ini tidak akan ditiru dan diubah hakcipta kerana tolonglah hargai penat lelah dan jerih payah AK dalam menghasilkan karya-karya ini.

Pembaca semua sangat-sangat dialukan untuk memberi sebarang komen dan pandangan yang menbina. Diharap dengan adanya blog ini dapatlah kita berkongsi pendapat seterusnya membantu AK memperbaiki diri dalam arena penulisan ini...dan tolong doakan semoga impian AK untuk membukukan karya dan novel AK akan terlaksana... InsyaAllah... amin...
Terima kasih...

Penuh rasa Cinta,

~Aliesha Kirana~

Friday, January 21, 2011

Ulasan Novel : Sepupuku Suamiku



Sinopsis :
Siapa kata kahwin dengan sepupu sendiri tak boleh bahagia? Kalau dah cinta, anjing dan kucing pun boleh hidup bersama. Nana dan Hisyam telah membuktikannya. Walaupun perkahwinan mereka hanya kerana ingin menjaga maruah keluarga, tetapi mereka masih mampu hidup bahagia. Cinta yang disemai semakin hari semakin segar mewangi.

Tetapi entah dimana silapnya, badai tak henti-henti melanda.  Satu persatu dugaan mendatang hingga merobek tangkai hati mereka.

Mampukah mereka menepis segala rintangan yang mendatang?
Mampukah mereka membina impian seperti yang diangankan? Berpeganglah pada janji
Tuhan dan percayalah pada kuasa cinta.

AK dah bace buku ni bulan lepas rasanya, bagi AK novel ni simple. straight to the point. xde plot dan konflik yang twist sgt. xde perasaan yang buat kita tertanya-tanya @ perlu menduga apa yg akan terjadi seterusnya. heheeh..

Nana dan Hisyam berkahwin untuk menutup malu keluarga lepas Hisyam tak jadi kahwin dengan kekasihnya. lepas dorang kawen Hisyam cuba mencintai Nana seikhlasnya. nana memang dari kecik sukakan sepupu die ni. so konflik jadi bila Hani, kekasih Hisyam dl ni dtg balik merayu kt Hisyam. itu jelah. hehe. pastu hepi ending la.

Bagi AK novel ni untuk orang yang tak suka tertanya-tanya, hahaa.. cuma AK agak rimas dengan watak Nana yg agak manja, ngada2 tu.. hahaha! oppsss, ni pendapat AK je.. haha.. sebab Nana suka ckp lain di mulut, tapi hati die ckp lain. rasa cmne ntah..hahaha!

bagi AK, boleh tahan la. but not my faveret. hehehe..

so AK bg buku ni 6/10. sekian.

Suka? =)

2 comments:

  1. singgah jap... dan dah follow :-)

    join me k kalau sudi http://eddysyrol.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. dah byk nvl citer cmni kan...
    tp pape pun...novel ni best la gak..

    Nanie~~

    ReplyDelete

Dah habis baca tu, rajin-rajinlah tinggalkan komen eh! boleh jugak AK perbaiki penulisan AK. heheeheh. Terima Kasih!

~Kepantasan Menaip~

Typing Test

Visit the Typing Test and try!